Friday, 22 January 2010

What beautiful colored typewriters!

A szellemi munkához megfelelő eszközök is kellenek. Például valami, amivel a gondolatainkat olvashatóvá tehetjük a többi ember számára. A ceruza és a toll nem elég.
Ehhez kell az írógép, amivel a kézirásnál szebb, olvashatóbb és tisztább anyagokat tudunk kiadni a kezünkből. Mint ez a Corona 4:


A '20-as évek második felében az írógépek rohamosan terjedtek el a nyugati világban. A két leginkább reklámozott és legsikeresebb amerikai brand a (Smith-) Corona és a Remington volt, a kontinensre is exportálták termékeiket. Miért a Corona a legnépszerűbb a főiskolások és az egyetemisták közt? 1928-as reklám a Popular Mechanics-ból.

Hölgyeim, legyenek modern lányok! Hogyan? Megfejtés a hirdetésben: tanuljanak gépen írni, és vegyenek írógépet.

"Bementem a városba bevásárolni, és megláttam ezeket a gyönyörű, színes írógépeket."
A Corona átütő sikerének az egyik titka a szín volt. Odáig általában ünnepélyesen és komolyan feketék voltak az írógépek. A Corona (és a Remington is) viszont szakított ezzel a hagyománnyal. A fenti hirdetés a fiatal nőket célozza meg a színes modellekkel.

Mennyivel érdekesebb az az írógép, amelyik nem csak írni tud, hanem színes is? A női vásárlók számára sokkal. És csakugyan! A lenti képek a Corona 4-es modellt mutatják, eredeti festéssel, az 1920-as évek végéről. Ha nekem ilyen írógépem lenne, ezen írnám a dolgozataimat.



No comments: